Biedronki to najmłodsza grupa dzieci (2,5 - 3 latki).
Umiejętności społeczno-emocjonalne:
Rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
Doskonalenie umiejętności współdziałania grupowego, pozytywnej rywalizacji.
Budzenie szacunku dla siebie oraz innych niezależnie od koloru skóry, narodowości.
Poznanie podstawowych praw dzieci oraz uświadomienie równości wszystkich ludzi w tym zakresie.
Nauka czynności:
Rysuje po śladzie literę „H” i „h”.
Potrafi zobrazować ruchem osobę, zwierzę lub pzredmiot.
Kontroluje siłę dmuchania.
Precyzyjnie kreśli po śladzie.
Doskonali technikę i precyzję wycinania nożyczkami.
Doskonali umiejętność rzutu i łapania piłki.
Ja i moje zachowanie:
Kształtuje postawy proekologiczne, rozumiejąc niekorzystny wpływ zanieczyszczenia wody na faunę i florę.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
Buduje pozytywną samoocenę, dostrzegając swoje mocne strony.
Uczestniczy w aranżowaniu przestrzeni oraz odgrywa przyjętą w zabawie rolę.
Dostrzega różnorodność krajobrazów Polski oraz ich cechy charakterystyczne.
Dokonuje oceny zachowań pod kątem bezpieczeństwa.
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
zabawa z elementem równowagi (Przeprawa przez rzekę)
zabawa słowno-ruchowa (Słoń)
zabawa słowno-ruchowa masażyki (Szły słonie po betonie)
zabawa bieżna z pościgiem (Berek kucan)
zabawa ruchowa przy muzyce(Załoga na statek)
zabawa ruchowa z elementem toczenia (Zygzakowy tor)
zabawa ruchowa z elementem rzutu (Lodowa tarcza)
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
słuchowe (Jaka to melodia?)
oddechowe i fonacyjne (Kto się śmieje?)
zwiększające sprawność narządów artkulacyjnych (Muzykalna buzia)
rozwijające słownictwo (Kto jest za drzewem?)
NASZA LEKTURA:
M. E. Letki „Za dobra wróżka”
R. Witek „ Koń i osioł”
J. Grimm „Pani Zamieć”
A. Bahdaj „Podróż w nieznane”
WIERSZ I PIOSENKA:
Wiersze i piosenki z okazji zakończenia Roku Przedszkolnego
TEMAT: W domu najlepiej
Wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, zachęcenie do kultywowania zainteresowań, tradycji i zwyczajów.
Uświadomienie własnej roli w rodzinie oraz wdrażanie do sumiennego wypełniania obowiązków domowych.
Rozbudzenie zainteresowania pracą zawodową rodziców oraz podkreślenie jej społecznego znaczenia.
Wzbogacenie czynnego słownika dzieci o pojęcia związane z zawodami.
Poznanie zasad bezpiecznego posługiwania się domowym sprzętem elektrycznym.
Uświadomienie znaczenia aktywnych form spędzania wolnego czasu.
Wdrażanie do pamiętania o najbliższych, zachęcanie do przygotowywania niespodzianek, wspólnego przeżywania ważnych chwil.
TEMAT: Uczciwość na co dzień
Kształtowanie postaw społecznych zgodnych z uniwersalnymi wartościami, takich jak uczciwość, prawdomówność, szacunek.
Budowanie w grupie atmosfery opartej na wzajemnym zaufaniu.
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania i okazywania uczuć.
Przewidywanie skutków nieprawdidłowych postaw i zachowań opartych na nieuczciwości.
Dokonywanie oceny moralnej bohaterów literackich oraz korzystanie z pozytywnych wzorców zachowań.
Wdrażanie do przestrzeganie reguł gry oraz wzmacnianie odporności emocjonalnej w sytuacji przegranej.
Rozpoznawanie kształtu litery „w” i „W”.
TEMAT: Mierzymy czas
Kształtowanie umiejętności dostrzegania i odtwarzania rytmu, powtarzających się sekwencji i kontynuowania ich
Rozwijanie świadomości rytmicznej organizacji czasu
Poszerzenie zasobu słownictwa i pojęć związanych z mierzeniem, określeniem czasu
Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku
Doskonalenie umiejętności stosowania technik twórczego myślenia i rozwijanie wyobraźni podczas działania i zabaw słownych
Uświadomienie konieczności racjonalnego wykorzystywania czasu, planowania sposobu spędzania wolnych chwil
Kształtowanie umiejętności liczenia, porównywania liczebności zbiorów w różnych sytuacjach zadaniowych
„K jak kot” - poznanie litery „K” i „k”
RAMOWY ROZKŁAD DNIA - BIEDRONKI
600- 800 |
Z |
Schodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |
800- 830 |
|
Śniadanie (w tym czynności higieniczno- porządkowe) |
830- 900 |
|
Poranny krąg – zabawy wspierające rozwój zmysłów, oraz procesów poznawczych |
900- 915 |
|
Ćwiczenia poranne |
915-930 |
|
II Śniadanie |
930-1015 |
D |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1015-1100 |
R |
Zabawy ruchowe na placu zabaw lub spacer i obserwacje przyrodnicze |
1100-1130 |
|
Obiad I (w tym czynności higieniczno- porządkowe) |
1130-1215 |
Z |
Zabawy dowolne na sali |
1215-1230 |
D |
Zabawa dydaktyczna |
1230 - 1300 |
|
Obiad II (w tym czynności higieniczno- porządkowe) |
1300-1330 |
|
Relaks, bajkoterapia – 2 razy w tygodniu, słuchanie muzyki - wyciszenie |
1330-1430 |
|
Zabawy dowolne/Zajęcia dodatkowe / |
1430-1500 |
|
Podwieczorek (w tym czynności higieniczno- porządkowe) |
1500-1615 |
R |
Zabawy ruchowe na placu zabaw |
1615-1700 |
Z |
Rozchodzenie się dzieci - w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, aktywność w kąciku książki, itp., indywidualna praca z dziećmi. |