Umiejętności społeczno-emocjonalne:
-
Rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.
-
Doskonalenie umiejętności współdziałania grupowego, pozytywnej rywalizacji.
-
Budzenie szacunku dla siebie oraz innych niezależnie od koloru skóry, narodowości.
-
Poznanie podstawowych praw dzieci oraz uświadomienie równości wszystkich ludzi w tym zakresie.
Nauka czynności:
-
Rysuje po śladzie literę „H” i „h”.
-
Potrafi zobrazować ruchem osobę, zwierzę lub pzredmiot.
-
Kontroluje siłę dmuchania.
-
Precyzyjnie kreśli po śladzie.
-
Doskonali technikę i precyzję wycinania nożyczkami.
-
Doskonali umiejętność rzutu i łapania piłki.
Ja i moje zachowanie:
-
Kształtuje postawy proekologiczne, rozumiejąc niekorzystny wpływ zanieczyszczenia wody na faunę i florę.
WIODĄCE ZAGADNIENIA:
-
Buduje pozytywną samoocenę, dostrzegając swoje mocne strony.
-
Uczestniczy w aranżowaniu przestrzeni oraz odgrywa przyjętą w zabawie rolę.
-
Dostrzega różnorodność krajobrazów Polski oraz ich cechy charakterystyczne.
-
Dokonuje oceny zachowań pod kątem bezpieczeństwa.
ZABAWY RUCHOWE, SŁOWNO-RUCHOWE:
-
zabawa z elementem równowagi (Przeprawa przez rzekę)
-
zabawa słowno-ruchowa (Słoń)
-
zabawa słowno-ruchowa masażyki (Szły słonie po betonie)
-
zabawa bieżna z pościgiem (Berek kucan)
-
zabawa ruchowa przy muzyce(Załoga na statek)
-
zabawa ruchowa z elementem toczenia (Zygzakowy tor)
-
zabawa ruchowa z elementem rzutu (Lodowa tarcza)
ZABAWY LOGOPEDYCZNE:
-
słuchowe (Jaka to melodia?)
-
oddechowe i fonacyjne (Kto się śmieje?)
-
zwiększające sprawność narządów artkulacyjnych (Muzykalna buzia)
-
rozwijające słownictwo (Kto jest za drzewem?)
NASZA LEKTURA:
M. E. Letki „Za dobra wróżka”
R. Witek „ Koń i osioł”
J. Grimm „Pani Zamieć”
A. Bahdaj „Podróż w nieznane”
WIERSZ I PIOSENKA:
Wiersze i piosenki z okazji zakończenia Roku Przedszkolnego